Ogólne warunki handlowe

VOP - portalu internetowego www.fermeria.pl (dalej „Strona internetowa”)

1. Spółka AT personalistika s.r.o., nr identyfikacyjny (IČO): 46 788 425, z siedzibą: Hronského 2712, 09301 Vranov nad Topľou, Republika Słowacka, wpisana do Rejestru Handlowego Sądu Okręgowego w Prešovie, dział: Sro, nr wpisu: 26424/P (dalej „Operator”), wydaje niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej „OWH”), które regulują prawa i obowiązki pomiędzy Operatorem a osobami trzecimi (klientami lub innymi podmiotami) – użytkownikami strony internetowej https://www.fermeria.pl. Operator jest zgodnie z przedmiotem działalności uprawniony do wykonywania działalności pośrednictwa w zakresie usług.

2. Operator w dalszych postanowieniach niniejszych OWH określa cel, sposób korzystania oraz podstawowe warunki stosunku umownego dla użytkowników strony internetowej. Inny cel wejścia i korzystania ze strony https://www.fermeria.pl niż wskazany w niniejszych OWH jest zabroniony. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy powstałe w wyniku korzystania ze strony w innym celu niż określony w niniejszych OWH. Operator nie ponosi również odpowiedzialności za szkody i krzywdy spowodowane przez osoby trzecie, z którymi użytkownicy nawiązali kontakt za pośrednictwem strony internetowej prowadzonej przez Operatora.

3. Strona internetowa https://www.fermeria.pl jest ogólnodostępna dla użytkowników, którzy po dokonaniu rejestracji mogą za jej pośrednictwem poszukiwać osoby, która będzie opiekować się seniorami, osobami z ciężką niepełnosprawnością lub dziećmi w gospodarstwie domowym, udzielać korepetycji lub świadczyć pomoc w domu („Szukam pomocnika – jestem ogłoszeniodawcą”), lub za pośrednictwem strony oferować swoją działalność, tj. opiekę nad seniorami, osobami z ciężką niepełnosprawnością lub dziećmi w gospodarstwie domowym, udzielanie korepetycji z przedmiotu szkolnego, języka obcego lub gry na instrumencie muzycznym albo świadczenie pomocy w domu („Szukam pracy – jestem pomocnikiem”) (dalej łącznie „Użytkownik”, „Użytkownicy”).

4. Administratorem strony internetowej https://www.fermeria.pl jest Operator AT personalistika s.r.o. (dalej w treści „Administrator”).

5. Rejestracja i korzystanie z usług strony internetowej

Za pośrednictwem strony https://www.fermeria.pl osoba może wyrazić zainteresowanie usługami Operatora świadczonymi poprzez stronę internetową (dalej „Usługi”), dokonując rejestracji na tej stronie. Rejestracja może zostać przeprowadzona przez Facebook, Gmail lub za pomocą adresu e-mail. Przy rejestracji za pomocą e-maila, po potwierdzeniu poprzez link autoryzacyjny, Użytkownik otrzymuje e-mail z informacją o zakończeniu rejestracji. W przypadku rejestracji przez Facebook lub Gmail, rejestrujący używa swojego konta założonego przez Facebook lub Gmail do logowania się na stronie Operatora. Następnie Użytkownik wypełnia swoje dane – imię, nazwisko, płeć, miesiąc i rok urodzenia, numer telefonu, zdjęcie – i tworzy konto. Użytkownik może następnie wybrać typ Profilu i Ogłoszenia (dalej „Kategoria”), głównie w następujących obszarach: opieka nad seniorami, opieka nad dziećmi, korepetycje, pomoc w domu, zawody specjalistyczne, opieka nad zwierzętami.

5.1. Użytkownik, który dokonał rejestracji, może korzystać z usług strony w ograniczonym zakresie bezpłatnie – może kontaktować innych użytkowników za pomocą wiadomości w sposób ograniczony – lub może korzystać z usług strony w sposób nieograniczony (nieograniczone kontaktowanie użytkowników) za wynagrodzeniem (członkostwo na czas określony) – patrz Cennik. Użytkownik, który zarejestrował się na stronie i zapłacił za usługi strony zgodnie z Cennikiem, ma na stronie oznaczenie „aktywny członek”. Użytkownik będący aktywnym członkiem może przez czas określony (zgodnie z wykupionym typem usługi) korzystać z usług strony w sposób nieograniczony. Nieograniczona komunikacja na stronie może odbywać się wyłącznie pomiędzy Użytkownikami, którzy są aktywnymi członkami.

5.2. Użytkownik rejestruje się na stronie poprzez wpisanie adresu e-mail oraz wybranego hasła i zaznaczenie, że zgadza się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Handlowymi, co potwierdza kliknięciem przycisku „Zarejestruj się”. Dalszy przebieg rejestracji różni się w zależności od obszaru zainteresowań Użytkownika. Zakończeniem rejestracji Użytkownik tworzy swoje konto rejestracyjne, które jest chronione nazwą użytkownika i hasłem. Użytkownik jest zobowiązany chronić swoją nazwę użytkownika i hasło przed nadużyciem.

5.3. Utworzenie Profilu
 Jeżeli Użytkownik po dokonaniu rejestracji i założeniu konta tworzy Profil, wypełnia swoje dane w wybranej kategorii. Wpisuje dalsze dane dotyczące swojej osoby, związane z wybranym typem Profilu i Ogłoszenia, które chce zamieścić na stronie (np. kwalifikacje, częstotliwość wykonywania czynności, doświadczenie zawodowe, wykształcenie, kursy i certyfikaty, prawo jazdy, oczekiwane wynagrodzenie, liczba osób, palenie papierosów oraz inne dane nieobowiązkowe). Jednocześnie Użytkownik decyduje, czy jest zainteresowany ofertami agencji – w przypadku zainteresowania zaznacza odpowiednie pole. Wpisane dane są zapisywane w bazie danych aplikacji Fermeria.pl, na co Użytkownik wyraża zgodę poprzez ich wypełnienie. Użytkownik może w każdej chwili zmienić powyższe dane.

5.4. Użytkownik, który dokonał rejestracji (wyświetliła mu się strona z potwierdzeniem zakończenia rejestracji), może zalogować się, klikając link „Zaloguj się” w głównym menu strony, wpisując nazwę użytkownika (identyczną z adresem e-mail Użytkownika) oraz hasło lub logując się za pośrednictwem Facebook lub Gmail. Zalogowany Użytkownik ma do dyspozycji strony: „Mój profil”, „Moje ogłoszenia”, „Dane osobowe”, „Oceny”, „Inbox”.

5.5. Użytkownik może bez ograniczeń edytować dane podane w Profilu, ponownie wypełniając formularz. Jeden Użytkownik może mieć utworzonych kilka Profili, zgodnie z pakietem, z którego usług korzysta.

5.6. Publikacja Profilu
 a) Wypełniony Profil Użytkownika po pierwszym zapisaniu jest automatycznie przekazywany do zatwierdzenia przez Administratora. Administrator może odmówić wyświetlenia Profilu, o czym Użytkownik jest informowany e-mailem z linkiem do edycji Profilu (z podaniem przyczyny odmowy). Jeżeli Administrator zatwierdzi Profil Użytkownika, Profil jest publikowany i widoczny na stronie dla osób trzecich oraz zalogowanych Użytkowników.
 b) Każda zmiana Profilu Użytkownika automatycznie wstrzymuje jego wyświetlanie, a warunkiem ponownego wyświetlenia jest zatwierdzenie zmienionego Profilu przez Administratora.
 c) Jeżeli Profil został zatwierdzony przez Administratora, Użytkownik może w każdej chwili wstrzymać i następnie wznowić wyświetlanie swojego Profilu. W przypadku, gdy oferowana czynność nie jest już aktualna, Użytkownik kończy publikację swojego Profilu.
 d) Jeżeli Użytkownik nie jest aktywny na stronie, tzn. nie loguje się na stronę, jego Profil zostaje wstrzymany w 365. dniu od ostatniego logowania na stronę. Użytkownik będzie każdorazowo ostrzegany powtarzającą się wiadomością przed wstrzymaniem ważności Profilu. Także po wstrzymaniu Profilu Użytkownik może zalogować się na stronę i ponownie aktywować swój Profil. Powyższa procedura ma na celu zapobieganie publikowaniu nieaktualnych Profili.

5.7. Utworzenie Ogłoszenia
 Zalogowany Użytkownik może utworzyć na stronie Ogłoszenie poprzez otwarcie odnośnika „Moje ogłoszenia” w głównym menu; jeżeli tworzy pierwsze Ogłoszenie, wyświetla mu się strona z wezwaniem – linkiem do formularza tworzenia Ogłoszenia. Jeżeli Użytkownik ma już utworzone Ogłoszenie, może dodać kolejne, klikając odpowiedni przycisk na stronie „Moje ogłoszenia”. Użytkownik wypełnia formularz Ogłoszenia (wszystkie pola obowiązkowe i dane dodatkowe) i zapisuje Ogłoszenie, klikając odpowiedni przycisk. Użytkownik może edytować dane zawarte w Ogłoszeniu poprzez ponowne wypełnienie formularza. Jeden Użytkownik – Ogłoszeniodawca może utworzyć i opublikować taką liczbę Ogłoszeń, jaka jest dozwolona w ramach typu pakietu (członkostwa), z którego korzysta (zgodnie z Cennikiem).

5.8. Publikacja Ogłoszenia
 a) Wypełnione Ogłoszenie Użytkownika po pierwszym zapisaniu jest automatycznie przekazywane do zatwierdzenia przez Administratora. Administrator może odmówić wyświetlenia Ogłoszenia, o czym Użytkownik jest informowany e-mailem z linkiem do edycji Ogłoszenia (z podaniem przyczyny odmowy). Jeżeli Administrator zatwierdzi Ogłoszenie Użytkownika, Ogłoszenie jest publikowane i widoczne na stronie dla osób trzecich oraz zalogowanych Użytkowników.
 b) Każda zmiana Ogłoszenia Użytkownika automatycznie wstrzymuje jego wyświetlanie, a warunkiem ponownego wyświetlania jest zatwierdzenie zmienionego Ogłoszenia przez Administratora.
 c) Jeżeli Ogłoszenie zostało zatwierdzone przez Administratora, Użytkownik może w każdej chwili wstrzymać i następnie wznowić wyświetlanie swojego Ogłoszenia. W przypadku, gdy poszukiwana opieka nie jest już aktualna, Użytkownik kończy publikację swojego Ogłoszenia.
 d) Ogłoszenie jest ważne 30 dni od jego zatwierdzenia. Zmiana treści Ogłoszenia nie przedłuża ważności Ogłoszenia. Po upływie 30 dni wyświetlanie Ogłoszenia jest wstrzymywane, o czym Użytkownik będzie zawsze poinformowany wiadomością trzy dni przed upływem ważności Ogłoszenia. Użytkownik może przedłużyć ważność Ogłoszenia o kolejne 30 dni, przez co Ogłoszenie jest traktowane przy wyświetlaniu jako nowe, z kolejnością według daty przedłużenia. Powyższą procedurą Administrator zapobiega publikowaniu nieaktualnych Ogłoszeń.

5.9. Oceny i reklamacje ocen
 Dla Użytkowników dostępna jest możliwość wystawiania ocen i reklamowania ocen.
 a) Użytkownik – aktywny członek ma prawo na stronie https://www.fermeria.pl wystawić ocenę Użytkownikowi, który świadczył mu usługi lub z którym komunikował się. Ocena ma formę liczby od 0 do 5 (0 – najgorsza ocena, 5 – najlepsza ocena), wyświetlanej w formie graficznej (symbol gwiazdek) oraz formie słownej (przymiotniki z oferowanej listy lub dowolnie wpisany inny przymiotnik). Wystawiona ocena jest widoczna w Profilu ocenianego Użytkownika na stronie https://www.fermeria.pl, również dla Użytkowników niezalogowanych.
 b) Użytkownik, który nie zgadza się z przyznaną słowną oceną innego Użytkownika lub czuje się nią dotknięty w swoich prawach, ma prawo zgłosić ocenę poprzez kliknięcie odpowiedniego odnośnika w wykazie ocen (po zalogowaniu – strona „Moje oceny”). Zgłoszona ocena jest nadal wyświetlana. Administrator ma prawo, na podstawie ustalonych okoliczności i według własnego uznania, ocenę zmienić lub usunąć, jeżeli uzna, że słowna ocena jest nieodpowiednia lub może naruszać prawa Użytkownika, jednak nie jest zobowiązany uwzględnić żądania Użytkownika. Administrator usuwa ze słownej oceny wszystkie dane osobowe oraz wyrażenia obraźliwe.

5.10. Komunikacja pomiędzy Użytkownikami
 Jeżeli Użytkownik chce bezpośrednio skontaktować innego Użytkownika, musi być zalogowany i kliknąć przycisk w Profilu Użytkownika lub w jego Ogłoszeniu; spowoduje to wyświetlenie formularza kontaktowego w wyskakującym oknie (pop-up). Użytkownik bez opłaconego członkostwa może reagować na Profile i Ogłoszenia, wysyłając bezpłatną wiadomość za pośrednictwem wewnętrznej poczty strony internetowej; w przypadku zainteresowania kontaktowany Użytkownik z Profilem lub Ogłoszeniem może odpowiedzieć wiadomością. Następnie, dla wzajemnej dalszej komunikacji pomiędzy Użytkownikami, konieczne jest wykupienie usług (członkostwa) na stronie. Użytkownicy z płatnym członkostwem (aktywni członkowie) mogą kontaktować Użytkowników, którzy zareagowali na Ogłoszenie lub Profil, w pełni otwartą komunikacją, tj. wiadomościami wewnętrznej poczty strony („Inbox”) lub telefonicznie, pod warunkiem, że Użytkownik ma opublikowany numer telefonu. Użytkownik wypełnia swoją wiadomość do drugiego Użytkownika i klika przycisk „Wyślij wiadomość”, czym wyraża zgodę na przekazanie swoich danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail) drugiemu Użytkownikowi. Wiadomość wyświetla się na stronie Użytkownika w zakładce „Inbox” w ramach jednej konwersacji i Użytkownik widzi w konwersacji dane kontaktowe. Jeżeli adresowany Użytkownik reaguje na daną wiadomość, wiadomość wyświetla się w ramach tej samej konwersacji na stronie „Inbox” pierwszego Użytkownika. W konwersacji adresowany Użytkownik widzi również dane kontaktowe pierwszego Użytkownika. W konwersacji pomiędzy Użytkownikami (aktywnymi członkami) rejestrowana jest cała historia wiadomości.
 a) Aby skontaktować ogłoszeniodawcę – zleceniodawcę oferty pracy – za pośrednictwem wiadomości w Inbox, Użytkownik musi mieć utworzony i opublikowany PROFIL; wówczas kontakt pomiędzy Użytkownikami na stronie jest możliwy. (Dla doprecyzowania – konieczność posiadania utworzonego i opublikowanego Profilu dotyczy także aktywnych członków).
 b) OGŁOSZENIE – Aby skontaktować Użytkownika z Profilem za pomocą wiadomości w Inbox, Użytkownik, który nie jest aktywnym członkiem, musi mieć utworzone i opublikowane OGŁOSZENIE; wówczas kontakt pomiędzy Użytkownikami na stronie jest możliwy. (Dla doprecyzowania – konieczność posiadania utworzonego i opublikowanego Ogłoszenia nie dotyczy aktywnego członka).
 c) Każdy nowy Użytkownik (tj. po pierwszej rejestracji na stronie) otrzymuje możliwość podejrzenia szczegółów trzech Profili (bez wyświetlania numerów telefonów Użytkowników) oraz następnie skontaktowania trzech Użytkowników z opublikowanym Profilem. Przy kliknięciu w każdy kolejny Profil Użytkownikowi bez utworzonego i opublikowanego Ogłoszenia wyświetli się wezwanie do utworzenia i opublikowania Ogłoszenia w danej kategorii w celu możliwości podglądu szczegółów Profilu i kontaktu za pomocą wiadomości w Inbox bezpłatnie. Użytkownikowi bez opłaconego członkostwa może wyświetlać się w wyskakującym oknie wezwanie do opłacenia usług (zostania aktywnym członkiem), aby mógł korzystać z usług strony bez ograniczeń. Użytkownik może zdecydować, czy opłaci usługi strony, czy będzie dalej korzystał z nielimitowanego, lecz bezpłatnego, ale ograniczonego dostępu na stronie.
 e) Użytkownik ma możliwość zapisywania Profili innych Użytkowników lub Ogłoszeń, które go interesują, w kategorii „Ulubione” oraz zapisywania własnych wyszukiwań.

Przy podstawowym, bezpłatnym korzystaniu z usług dla osób fizycznych obowiązuje ograniczenie, że Użytkownik może kontaktować innych Użytkowników strony wyłącznie poprzez wiadomość, bez możliwości poznania innych danych kontaktowych tego Użytkownika.

5.11. Komunikacja telefoniczna
 Możliwość kontaktu telefonicznego pomiędzy Użytkownikami dostępna jest pod warunkiem, że Użytkownicy mają w swoim koncie rejestracyjnym wpisany i zweryfikowany numer telefonu oraz posiadają w danym momencie opłacone członkostwo na stronie (są aktywnymi członkami).

5.12. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść zamieszczonych przez siebie tekstów, zdjęć lub grafik i jest zobowiązany zapewnić, aby treść jego Profilu lub Ogłoszenia była zgodna z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej oraz niniejszymi OWH:

  • Użytkownik może publikować Profil lub Ogłoszenie wyłącznie w obszarze opieki nad seniorami, osobami z niepełnosprawnością lub dziećmi i nie może w Profilu ani Ogłoszeniu oferować innych produktów lub usług ani zamieszczać jakichkolwiek treści reklamowych i promocyjnych lub treści sprzecznych z dobrymi obyczajami,
     
  • Użytkownik nie może naruszać praw innych osób, zniesławiać ich dobrego imienia ani naruszać ich praw,
     
  • Użytkownik nie może w treści Profilu ani Ogłoszenia zamieszczać swoich danych osobowych (np. dokładnego adresu zamieszkania, numeru telefonu, adresu e-mail, daty urodzenia, numeru PESEL); Operator ma prawo takie dane z Ogłoszenia usunąć lub nie opublikować takiego Ogłoszenia. Dane kontaktowe Użytkownik podaje wyłącznie w odpowiednio przeznaczonej części. Swoje zdjęcie Użytkownik zamieszcza samodzielnie.
     

5.13. Użytkownik może wylogować się ze strony; po ponownym zalogowaniu może dalej korzystać ze swojego konta rejestracyjnego i usług Operatora. Jeżeli Użytkownik chce wylogować się trwale – usunąć swoje konto rejestracyjne na stronie https://www.fermeria.pl, wysyła swoje żądanie usunięcia do Operatora e-mailem lub pisemnie. Administrator przetworzy żądanie w terminie do 30 dni od dnia jego otrzymania i poinformuje Użytkownika o usunięciu konta.

5.14. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za nieprawdziwe dane (w szczególności za zatajenie istotnych informacji, zmianę danych osobowych, adresu miejsca wykonywania czynności itp.). Operator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody na zdrowiu lub mieniu spowodowane nieprawdziwymi danymi podanymi przez Użytkowników w utworzonych przez nich Profilach lub Ogłoszeniach.

5.15. Użytkownicy strony https://www.fermeria.pl akceptują, że na tej stronie mogą być umieszczone widoczne logotypy lub komunikaty reklamowe Operatora lub innych osób trzecich. Komunikaty reklamowe (logotypy, filmy, obrazy) są publikowane na podstawie odrębnej umowy zawartej z Operatorem.

6. Usługi i cena

6.1. Utworzenie konta rejestracyjnego na stronie https://www.fermeria.pl jest dla Użytkowników bezpłatne. Użytkownicy mają dostęp do swojego konta, mogą tworzyć Profile lub Ogłoszenia, kontaktować innych Użytkowników oraz korzystać ze wszystkich aktualnie dostępnych funkcji strony w zakresie typów pakietów usług, z których korzystają zgodnie z Cennikiem obowiązującym od 1.6.2024. Aktualny Cennik jest dostępny na stronie.

6.2. Operator świadczy następujące odpłatne Usługi dla Użytkowników:
 nieograniczony dostęp ważny na czas nieokreślony z miesięczną płatnością za określoną liczbę dni (tj. nieograniczona komunikacja z Użytkownikami portalu, archiwum otrzymanych wiadomości, dostęp do wszystkich informacji z Profili innych Użytkowników, możliwość reakcji na Profil wiadomością, wyświetlenie numeru telefonu Profilu, jeżeli jest opublikowany, możliwość oceniania Profili Użytkowników).
 Okres ważności dostępu dla Użytkownika rozpoczyna się z chwilą potwierdzenia aktywacji usługi strony.

6.3. USŁUGI DLA UŻYTKOWNIKÓW – TYPY
 Usługi Operatora świadczone za pośrednictwem strony są podzielone osobno dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osobno dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą (osoby samozatrudnione, spółki handlowe i inne osoby prawne). Usługi są dalej podzielone na kilka typów – „pakietów” – według zakresu usług i ich ceny.
 Po zamówieniu usługi Użytkownik otrzymuje potwierdzenie zamówienia i aktywacji usługi. Przed zakończeniem okresu świadczenia usługi Operator wysyła Użytkownikowi informację o dacie zakończenia świadczenia usługi.

6.3.1. Osoby fizyczne mogą skorzystać z pakietu usług – członkostwo:

  • BASIC – podstawowe bezpłatne korzystanie z usług z ograniczoną możliwością komunikacji i dostępu do danych innych Użytkowników – wiadomości, utworzenie 1 Profilu i 1 Ogłoszenia dla każdej kategorii,
     
  • PREMIUM – odpłatne korzystanie z usług przez określony czas – nieograniczone kontaktowanie Użytkowników, utworzenie 1 Profilu i 1 Ogłoszenia dla każdej kategorii, nieograniczona komunikacja z Użytkownikami portalu, archiwum otrzymanych wiadomości, dostęp do wszystkich informacji z Profili innych Użytkowników, możliwość reakcji na Profil wiadomością, wyświetlenie numeru telefonu Profilu, jeżeli jest opublikowany, możliwość oceniania Profili Użytkowników. Jeżeli zarejestrowana osoba fizyczna opłaci usługi pakietu PREMIUM, po upływie okresu wykupionych usług osoba ta automatycznie kontynuuje bezpłatne (ograniczone) korzystanie z usług strony.
     

6.3.2. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz inne podmioty mogą korzystać z „pakietów”:

  • odpłatnych, z nieograniczoną liczbą kontaktów z Użytkownikami i publikacji Ogłoszeń, z podziałem według okresu trwania usługi na 6 i 12 miesięcy, z możliwością dopłaty za dodatkowe usługi.
     

Częścią usług dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz innych podmiotów jest nieograniczona publikacja Ogłoszeń, publikacja Profilu podmiotu, nieograniczone kontaktowanie Użytkowników, możliwość oceniania Użytkowników, powiadomienia e-mail o pasujących Profilach Użytkowników, powiadomienia e-mail o otrzymanych wiadomościach lub Profilach od Użytkowników, archiwum wiadomości, prezentacja w formie bannera wśród Profili oraz prezentacja firmy na stronie głównej (index) strony. Banner do prezentacji wśród Profili obejmuje stworzenie bannera reklamowego – opracowanie tekstowe i graficzne. W przypadku płatnych zdjęć, grafik lub filmów pozycje te będą fakturowane osobno. Prezentacja Użytkownika na stronie głównej oznacza, że nazwa i logo Użytkownika będą prezentowane na stronie głównej strony internetowej.

Podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz inne podmioty mogą, po uzgodnieniu z Operatorem, dodatkowo zamówić następujące usługi:
 a) Stworzenie bannera do prezentacji wśród Profili zgodnie z wymaganiami Użytkownika:
 Operator stworzy banner reklamowy na stronie Facebook zgodnie z wytycznymi Użytkownika jako zamawiającego, w uzgodnionym terminie. W przypadku płatnych zdjęć, grafik lub filmów pozycje te będą fakturowane osobno.
 b) Nieodpłatny status na Facebooku wspierający Ogłoszenia, zgodnie z wymaganiami Użytkownika:
 Stworzenie statusu na stronie Facebook wspierającego Ogłoszenia. Chodzi o automatyczne generowanie ofert pracy w formie nieodpłatnego statusu na Facebooku.
 c) Płatny status na Facebooku wspierający Ogłoszenia:
 Stworzenie statusu na stronie Facebook wspierającego Ogłoszenia, realizowane przez Operatora w uzgodnionym terminie, za wynagrodzeniem w wysokości 25% całkowitego dziennego budżetu na reklamę netto (bez VAT) (np. jeśli klient chce status lub reklamę na Facebooku za 1000 EUR, wynagrodzenie wynosi 250 EUR i fakturowana jest kwota 1250 EUR). Klient otrzyma wszystkie związane z tym raporty – statystyki zasięgu posta, statystyki wykorzystanego budżetu na post na Facebooku.
 d) Płatna reklama w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram):
 Stworzenie płatnej reklamy na stronie Facebook, realizowane przez Operatora w uzgodnionym terminie, zgodnie z wytycznymi Użytkownika jako zamawiającego, za wynagrodzeniem w wysokości 25% całkowitego dziennego budżetu na reklamę netto. Klient otrzyma wszystkie związane z tym raporty – statystyki zasięgu posta, statystyki wykorzystanego budżetu na post na Facebooku.
 e) Stworzenie bannera reklamowego w mediach społecznościowych:
 Użytkownik może zamówić u Operatora stworzenie bannera reklamowego w mediach społecznościowych. Płatne zdjęcia lub grafiki będą rozliczane osobno.

6.4. Stosunek umowny pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem powstaje z chwilą zakończenia rejestracji na stronie internetowej Operatora. Umowa jest zawierana na czas określony, na okres trwania rejestracji lub zamówionej Usługi zgodnie z obowiązującym Cennikiem.

6.5. Sposób płatności dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą i innych osób prawnych:

  • kartą płatniczą (cardPay),
     
  • na podstawie faktury wystawionej przez Operatora (za ten sposób płatności pobierana jest opłata 5,00 EUR).
     

6.6. Sposób płatności dla osób fizycznych:

  • kartą płatniczą (cardPay).
     

Przy płatności kartą płatniczą, w przypadku kraju Rumunia obowiązują ogólne warunki spółki Global Payments s.r.o., które są określone przez tę spółkę dla danego sposobu płatności – treść dostępna jest tam. Przy płatności kartą płatniczą w przypadku pozostałych krajów UE, w których świadczone są usługi, obowiązują ogólne warunki spółki Tatra banka, a.s., które są określone przez bank dla danego sposobu płatności – treść dostępna jest tam. Termin płatności przypada na dzień złożenia zamówienia, a w przypadku automatycznego przedłużenia umowy termin płatności przypada na pierwszy dzień odnowionego okresu świadczenia Usług.

6.7. Umowa zawarta pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem (pierwszy zakup członkostwa premium) odnawia się automatycznie na taki sam okres, jak pierwotnie zamówione członkostwo Użytkownika, po cenie określonej w aktualnym Cenniku na dzień odnowienia, aż do momentu anulowania automatycznego odnowienia przez Użytkownika. Płatność za odnowiony okres świadczenia usług będzie automatycznie pobierana tą samą metodą płatności, którą Użytkownik wybrał przy pierwszym zakupie członkostwa, aż do momentu anulowania automatycznego odnowienia. Okres ważności członkostwa Użytkownika oraz data automatycznego odnowienia członkostwa i pobrania kolejnej płatności są wskazane w koncie rejestracyjnym Użytkownika – w części „Członkostwo”. Operator nie przechowuje danych płatniczych karty; funkcja ta jest zapewniana przez bramkę płatniczą dostawcy metody płatności. Dostawcą metody płatności dla Operatora jest spółka Global Payments s.r.o. w przypadku kraju Rumunia, a dla pozostałych krajów dostawcą metody płatności jest Tatra banka, a.s. Użytkownik może w każdej chwili anulować automatyczne odnowienie umowy w swoim koncie rejestracyjnym – w części „Członkostwo”. Jeżeli Użytkownik anuluje automatyczne odnowienie umowy, świadczenie płatnych usług zakończy się z upływem opłaconego okresu. Operator może informować Użytkownika o okolicznościach związanych z płatnością za Usługi.

6.8. Obowiązek zapłaty ceny nie jest uzależniony od faktycznego korzystania z Usług przez Użytkownika. Możliwość dostępu do konta rejestracyjnego oraz możliwość skorzystania z Usług Operatora uważa się za wykonanie Usługi, nawet jeżeli Użytkownik faktycznie z nich nie skorzysta.

6.9. Na stronie jest określony zakres i treść świadczonych Usług. Użytkownik może skontaktować Operatora i poprosić o dokładniejsze wyjaśnienie zakresu i treści Usług. Cena za Usługi oraz opłaty pobierane przez Operatora są naliczane osobno, a ich wysokość jest podana na stronie w Cenniku.

6.10. Dokument podatkowy do zamówionej i opłaconej Usługi Operator wystawia zgodnie z ustawą nr 222/2004 Dz.U. o podatku od wartości dodanej w brzmieniu późniejszych przepisów.

7. Reklamacja wad usług

W przypadku wady świadczonych Usług Użytkownik może zgłosić reklamację wady Usługi niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Użytkownik musi przesłać reklamację do Operatora pisemnie na adres e-mail Operatora: fermeria@fermeria.pl lub na adres jego siedziby: Hronského 2712, 09301 Vranov nad Topľou. Operator sprawdzi podane okoliczności i niezwłocznie poinformuje Użytkownika o swoich ustaleniach oraz sposobie usunięcia wady, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji Użytkownika. Operator postępuje przy rozpatrywaniu reklamacji zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym.

8. Zakończenie stosunku umownego

Stosunek umowny zostaje zakończony:

  • z upływem okresu korzystania z Usługi,
     
  • na mocy porozumienia Użytkownika i Operatora.
     

8.1. Operator może odstąpić od umowy (i usunąć konto rejestracyjne) z następujących powodów:
 a) jeżeli Użytkownik poda nieprawdziwe informacje,
 b) jeżeli Użytkownik w sposób istotny naruszy obowiązki umowne,
 c) jeżeli Użytkownik komunikuje się z innymi Użytkownikami w sposób obraźliwy lub w inny niewłaściwy sposób.

8.2. Użytkownik może odstąpić od umowy (i żądać usunięcia konta rejestracyjnego) z następujących powodów:
 d) jeżeli Operator poda nieprawdziwe informacje,
 e) jeżeli Operator w sposób istotny naruszy obowiązki umowne.

8.3. Po uzyskaniu dostępu do płatnej Usługi strony (tj. po zapłaceniu za Usługę zgodnie z Cennikiem) nie jest możliwe anulowanie zamówienia, ponieważ doszło do zawarcia stosunku umownego pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem, a Operator umożliwił Użytkownikowi korzystanie z Usługi. Mając na uwadze cel Usługi – korzystanie z funkcjonalności strony – Użytkownik wyraźnie wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi przez Operatora przed upływem terminu na odstąpienie od umowy zgodnie z § 20 ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumenta w brzmieniu obowiązującym. Operator wyraźnie poucza Użytkownika, że poprzez udzielenie zgody na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem wskazanego terminu na odstąpienie od umowy, po całkowitym wykonaniu Usługi Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy.

8.4. Jeżeli ze strony Użytkownika dojdzie do zapłaty podwójnej kwoty za Usługi strony (tj. kolejnej płatności za tę samą Usługę), Użytkownik ma prawo zwrócić się do Operatora o zwrot tej podwójnej płatności. Za podwójną płatność uważa się sytuację, w której konkretna transakcja (tj. płatność za Usługę strony) została dokonana więcej niż jeden raz. Użytkownik informuje Operatora, że uważa, iż za tę samą Usługę zapłacił więcej niż raz. Wniosek o zwrot podwójnej płatności Użytkownik może złożyć elektronicznie (e-mailem) lub pisemnie na adres Operatora. Użytkownik we wniosku wskazuje rachunek bankowy, na który żąda zwrotu płatności, i załącza dokument, z którego wynika, że doszło do błędu – podwójnej płatności. Operator rozpatrzy wniosek Użytkownika w rozsądnym terminie od dnia jego otrzymania, a w przypadku stwierdzenia podwójnej płatności zwróci tę kwotę Użytkownikowi na rachunek bankowy wskazany we wniosku.

9. Zakaz szkodzenia dobremu imieniu Operatora

Użytkownik nie może szkodzić dobremu imieniu Operatora, rozpowszechniać nieprawdziwych lub zniekształconych informacji osobom trzecim ani podejmować działań, które w jakikolwiek sposób mogłyby zaszkodzić Operatorowi.

10. Akcje promocyjne

Operator zastrzega sobie prawo do ogłaszania czasowo i treściowo określonych „akcji” dla nowych lub istniejących Użytkowników. Operator określa termin rozpoczęcia i zakończenia akcji. Warunki akcji Operator publikuje z odpowiednim wyprzedzeniem na swojej stronie internetowej. Użytkownik nie ma prawa dochodzić roszczeń z tytułu akcji, jeżeli nie spełni warunków określonych przez Operatora jako konieczne do uzyskania korzyści wynikających z akcji.

11. Zobowiązania Użytkownika

Użytkownik zobowiązuje się przestrzegać wszystkich postanowień niniejszych OWH, w szczególności zobowiązuje się terminowo i prawidłowo płacić wynagrodzenie za Usługi zgodnie z Cennikiem i niniejszymi OWH.

12. Oświadczenie Operatora dotyczące wykorzystania danych osobowych

Operator zobowiązuje się i oświadcza, że nie będzie wykorzystywał danych osobowych uzyskanych przy świadczeniu Usług Użytkownikom do innych celów niż w związku ze swoją działalnością i realizacją zobowiązań umownych.

13. Ochrona danych osobowych

Operator działa zgodnie z ustawą nr 18/2018 Dz.U. oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Podstawowe zasady ochrony danych osobowych Użytkowników strony oraz informacje o ich prawach są zamieszczone na stronie w odrębnym dokumencie „Zasady przetwarzania danych osobowych”.

14. Prawo właściwe, zmiany OWH

Stosunki umowne powstające pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem w związku z prowadzeniem i korzystaniem ze wskazanej strony podlegają prawu Republiki Słowackiej. Operator wydaje niniejsze OWH, które są wiążące dla wszystkich Użytkowników strony https://www.fermeria.pl i są zgodne z odpowiednimi przepisami dyrektyw Unii Europejskiej oraz odpowiednimi ustawami. Operator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszych OWH w każdym czasie. Z chwilą wydania nowych OWH lub zmiany OWH przez Operatora, dotychczasowe OWH tracą ważność z dniem publikacji nowych OWH lub zmian OWH na stronie.

15. Alternatywne rozwiązywanie sporów konsumenckich

Operator informuje konsumentów, że mają prawo zwrócić się do podmiotu alternatywnego rozwiązywania sporów w przypadkach określonych w ustawie nr 391/2015 Dz.U. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw. Konsumentem jest osoba fizyczna, która nabywa towar lub korzysta z Usług prywatnie, a nie w celach handlowych. Alternatywne rozwiązywanie sporu jest postępowaniem podmiotu alternatywnego rozwiązywania sporów zgodnie z tą ustawą, którego celem jest osiągnięcie polubownego rozwiązania sporu pomiędzy stronami sporu.

Podmiotem alternatywnego rozwiązywania sporów jest Słowacka Inspekcja Handlowa, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, Republika Słowacka, IČO: 17 33 19 27. Innymi podmiotami alternatywnego rozwiązywania sporów zgodnie z ustawą są: Urząd Regulacji Sektorów Sieciowych w zakresie sporów wynikających z umów o przyłączenie oraz Urząd Regulacji Łączności Elektronicznej i Usług Pocztowych w zakresie sporów wynikających z umów o świadczenie usług publicznych.

Konsument ma prawo zwrócić się do sprzedawcy z wnioskiem o naprawienie sytuacji, jeżeli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację, lub jeżeli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa. Konsument ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie alternatywnego rozwiązywania sporu do podmiotu alternatywnego rozwiązywania sporów, jeżeli sprzedawca odpowiedział na wniosek o naprawę odmownie lub nie odpowiedział w terminie 30 dni od dnia jego wysłania. Konsument składa wniosek do właściwego podmiotu alternatywnego rozwiązywania sporów; możliwość zwrócenia się do sądu nie jest tym ograniczona.

16. Korzystanie ze strony – wymagania techniczne i odpowiedzialność

Przy korzystaniu ze strony zakłada się znajomość technicznych możliwości internetu oraz ogólne umiejętności wszystkich Użytkowników strony. Operator nie ponosi odpowiedzialności za wirusy ani inne ataki na system komputerowy lub inne urządzenia techniczne Użytkowników tej strony. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane błędnym połączeniem z portalem.

17. Wejście w życie

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe wchodzą w życie z dniem 01.12.2025.

Operator AT personalistika s.r.o.
Anton Tekely, członek zarządu (konateľ)